2016. július 1., péntek

A legelső lépések

Amikor létrehoztuk első blogunkat, akkor a következő állításokat érdemes rajta elvégezni, mielőtt vadul elkezdenénk írni 😉

(Update 2017: a később írt bejegyzések linkjeit is beletettem a cikkbe)

2017 áprilisában pl így néz ki egy újonnan alapított blog, amelyen még semmit nem állítottam




Alap beállítások

Legelőször is fontos kitöltenünk az alap beállításokat, amelyek meghatároznak egy sor alap feltételt a blogunkkal kapcsolatban:
  • Mi legyen a blogunk neve, leírása
  • Látható legyen-e a keresőmotorok számára
  • Mi legyen az URL címe (bár ezt a regisztrációkor már kitöltöttük, így itt csak akkor kell állítani, hogyha módosítani akarunk rajta)
  • Legyen-e rajtunk kívül más szerzője is a blogunknak
  • Kik olvashassák a blogot
  • Ki írhasson megjegyzést a bejegyzéseinkhez, és akarjuk-e moderálni ezeket
  • Nyelv beállítás
  • Dátum formátum beállítás
Ezekről részletesebben ITT írtam.

Elrendezés, modulok hozzáadása


A blogod nevét és leírását az Elrendezés menüpontban is módosíthatod, és itt adhatsz hozzá képet is a blogod fejlécéhez. Ezek után lényeges eldönteni, milyen modulokkal szeretnéd kiegészíteni a blogodat.

Persze később is hozzáadhatsz modulokat, ill. eltávolíthatod, ami nem tetszik vagy nincsen rá szükséged.

Ezekről részletesebben ITT írtam.

Sablon testre szabása


A blog indítás egyik legélvezetesebb momentuma - legalábbis számomra -, amikor testre szabom az új blogomat. 

Érdemes egy kis időt rászánni a nézelődésre, tervezgetésre és próbálgatásra - de érdemes azt is szem előtt tartani, hogy ha túl sok időt fordítunk rá, akkor elviszi a figyelmünket az értékes tartalom fejlesztésről - ami sokkal több olvasót fog hozni az oldalra, mint a szép designe.

A sablon testre szabásáról ITT írtam részletesebben.

Bejegyzések és oldalak


Ha már elvégeztük az alap beállításokat és testre szabtuk a blogunkat, akkor elkezdhetjük a lényegi részt, az írást.

Írhatunk bejegyzéseket és létrehozhatunk oldalakat.

Hogy mi a különbség az oldalak és bejegyzések között, arról ITT írtam.

Hogyan tudsz új oldalt létrehozni, illetve az oldalaidat menüben megjeleníteni? Erről ITT írtam.

Hogyan lehet elérni a Bejegyzések áttekintő oldalát, és ott mit tudsz csinálni? Erről ITT írtam.

Hogyan kell új bejegyzést létrehozni? Erről ITT írtam részletesen.


És már indulhat is a blogolás!










2 megjegyzés:

  1. Kedves Marika!
    Szívből köszönöm ezt a sok részletes információt!!! Számomra nagy segítség volt, most készülök blogot indítani, de nélküled azt hiszem elvesztem volna. :-)
    Üdvözlettel: Tünde

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tünde! Nagyon szívesen, örülök, hogy segített, amit írtam :-) Üdvözlettel: Marika

      Törlés